11 Temmuz 2010 Pazar

İdrar yolu dedir, hangi organlardan oluşur ?

İdrar yolu Nedir ? Hangi Organlardan oluşur ?

    Vücudumuzda bulunan zararlı maddelerin vücuttan atılmasının birkaç yöntemi vardır.Bunların tamamına boşaltım sistemi denir.Boşaltım siteminin işleyişi ise kalp yardımı ile vücuda pompalanan ve vücudumuzun ihtiyacı olan enerjiyi taşıyan kan vücut dolaşımı sırasında zamanla kirlenmekte ve alınan besinler yardımıyla temiz kan takviyesinin yapıldığı vücudumuza kirli kan ise temizlenmektedir.

    Bu temizlik işlemini gören ve boşaltım siteminin en önemli organları konumunda bulunan, vücudumuzun iki yanında fasülye şeklindeki böbreklerdir.Böbrekler yardımıyla temizlenen kandan ortaya çıkan zararlı maddelerin idrar torbasına ulaşmasını ağlayan iki adet idrar borusu (üreter),bu zararlı maddelerin toplandığı idrar torbası yani mesane ve idrar yolundan (üreîra) meydana gelen ve vücuda zararlı, yararsız veya fazla gelen maddeleri atmaya yarayan organlar boşaltım sistemini oluştururlar. Erkeklerde bu sistem içinde ayrıca prostat denen bir organ daha vardır.
    Vücudun en önemli sitemlerinden birini oluşturan bu boşaltım sistemi kısaca iki böbrek, iki idrar borusu(üreter), idrar torbası yani mesaneden oluşmaktadır.